خانه / علوم انسانی / تحقیق الگوي تدريس مبتني بر نظريه فرا شناخت

تحقیق الگوي تدريس مبتني بر نظريه فرا شناخت

دسته بندی : تاریخ و ادبیات فرمت فایل :  Doc ( قابلیت ویرایش و آماده چاپ ) Word قسمتی از محتوی متن …   تعداد صفحات : ۱۱ صفحه الگوي تدريس مبتني بر نظريه فرا شناخت Metacognition . مقدمه: فرا شناخت عبارت است از آگاهي فرد بر نظام شناختي خود و كنترل و هدايت آن در ادبيات روان شناسي، شناخت را معمولا˝ مترادف با تفكر مي آورند. بنابراين، فراشناخت را مي توان آگاهي بر جريان تفكر و كنترل و هدايت آن هم تعريف كرد. جريان شناخت در نظريه روان شناسي شناخت انسان را عبارت مي دانند از: دريافت، پردازش، نگهداري و انتقال اطلاعات، فراشناخت فعاليتي است كه كنش هاي مربوط به چهار عنصر يادشده را در برمي گيرد و بر آنها نظارت دارد. معلمان در مدارس بايد ابتدا دانش آموزان را به روش دريافت، پردازش و نگهداري و انتقال درست اطلاعات فراخوانند و سپس آنها را ترغيب كنند تا جريان فعاليت هاي ذهني را كه انجام مي دهند، مورد بازنگري و اصلاح قرار دهند. هدف: هدف اساسي نظريه فرا شناخت كمك به دانش آموز براي انديشيدن و پرورش مهارت فكر كردن است. هدف ديگر آموزش فراشناخت، پرورش مهارت هاي انتقال يادگرفته ها در موقعيت …

درباره ی digibartar

همچنین ببینید

راهی برای آشکار کردن واقعیت رفتار دیگران با زبان بدن

راهی برای آشکار کردن واقعیت رفتار دیگران با زبان بدن این مقاله بسیار مفصل و …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *