چکیده: هدف این پژوهش شناسایی رابطه ابعاد کمال‌گرایی مادران با خوش‌بینی و خود‌کارآمدی دختران در یک نمونه دانش‌آموزی بود. روش پژوهش توصیفی و همبستگی و آزمودنی‏ها شامل ۳۵۰ دانش‏آموز دختر مشغول به تحصیل شهر کرج در سال ۸۹-۸۸ و مادران آن‌ها بود که به روش نمونه‏گیری تصادفی خوشه‏ای انتخاب شدند. برای گردآوری اطلاعات از مقیاس خوش‌بینی جهت‏گیری زندگی شییر و همکاران (۱۹۹۴) و خودکارآمدی عمومی شرر و همکاران (۱۹۸۲) برای دختران و مقیاس کمال‏گرایی مثبت و منفی تری‌شورت و همکاران (۱۹۹۵) برای مادران آن‌ها استفاده شد. برای تحلیل داده‌ها از روش‌های تحلیل رگرسیون و همبستگی استفاده شد. یافته‌ها نشان داد که کمال‌گرایی مثبت با خودکارآمدی و خوش‏بینی همبستگی مثبت و کمال‏گرایی منفی با خودکارآمدی و خوش‏بینی همبستگی منفی دارد. بنابراین، کمال‌گرایی مثبت، انتظاراتی عقلانی و واقع‏گرایانه مطابق با امکانات و محدودیت‏ها در فرد ایجاد می‏کند و به وسیله تقویت خود و افزایش عزّت نفس، خود‌کارآمدی، یکی از مؤلّفه& …
همچنین ببینید
پروژه اقتصاد تک محصولی
پروژه اقتصاد تک محصولی پروژه آماده تصمیم گیری اقتصاد تک محصولی شامل مطالب زیر است: …