ويژگيهاي مدير خلاق و نوآور در آموزشگاه مبانی مدیریت خلاق اسلامی
مقدمه:«پديدة خلاقيت و نوآوري مثل بسياري از خصيصههاي انساني در آحاد نوع بشر يافت ميشود و اين انگيزشها و شرايط محيطي و فردي و آموزشي است كه عامل خلاقيت را آشكار ميكند خلاقيت به عنوان يك حالت رواني و ذهني كه در قلمرو علم روانشناسي است ظهور ميكند و از آنجايي كه عمدة كار و فعاليت انسان در سازمانها انجام ميشود عامل ايجاد و پرورش خلاقيت در محدودة علم و هنر مديريت قرار ميگيرد و مديران ميتوانند ظهور خلاقيت را در سازمانها با ايجاد زمينههاي مناسب تسريع و يا با ايجاد فضاي نامناسب آنرا عقيم كنند.» (الواني، ص ۱۴) جالب اينجاست كه در تعقيب خاستگاه خلاقيتها در علوم و دانشهاي مختلف بيك طبقه بندي نسبتاً مشابهي ميرسيم كه هر طبقه داراي ريشه و فلسفه مشتركي ميباشند مثلاً در فيزيك دو جبهه روبروي هم صف بندي كردند مثل تئوري نسبيت در مقابل تئوري مكانيك كوانتوم كه اولي بر عليت و دومي بر احتمال تكيه دارد، اين نوع صف بندي در مديريت بصورت عقلائيون و خود يابان ظاهر شده و در حكمت و عرفان و معرفت شناسي اين تقسيم بندي بصورت عقل و شهود و يا مشا …