تحقیق بررسی مقایسهای آسیبشناسی رفتاری اجتماعی دانشآموزان متوسطه شهر زاهدان تحقیقی کامل و جدید و پر محتوا فایل Word قابل ویرایش دارای چکیده و مقدمه و بیان مساله و نتیجه گیری و منابع و دارای ۱۶ صفحه
چکیده : دانشآموزان هر ملّتی از سرمایههای فرهنگی و معنوی آن محسوب میشود. شناخت آسیبهای این قشر در بالندگی و سلامت آنان مؤثر خواهد بود. پژوهش حاضر با هدف آسیبشناسی در زمینه رفتاری- اجتماعی دانشآموزان متوسطه شهر زاهدان انجام شده است. این تحقیق بر اساس ضرورت شناخت و مقایسهی انواع آسیبها (۶ ملاک) بر روی ۲۷۵ نفر دانشآموز پسر و دختر از مدارس متوسطه شهر زاهدان با روش تصادفی خوشهای و با تقسیم مناطق شمال، جنوب، شرق، غرب و مرکز با پرسشنامهی ۱۱۶ سؤالی محقق ساخته به اجرا درآمد. نتایج به دست آمده در این پژوهش بیانگر این موضوع است که اولاً آسیبهای رفتاری- اجتماعی در سطح وسیعی از دانشآموزان متوسطه پسر (۲۹) و دختر (۵/۱۹) درصد وجود دارد. بین آسیبهایی مثل فرار و روابط نامشروع، اعتیاد و فرار، خودکشی، پرخاشگری و خشونت، اعتیاد و غیره رابطهی معناداری وجود دارد. به تعبیر دیگر بین انواع آسیبها نوعی رابطه وجود دارد که به طریق سیستمی در آسیبها و اختلالات دیگر هم مؤثر بوده و فراوانی آن مشهود میباشد. میزان آس …