چکیده: هدف این پژوهش شناسایی رابطه ابعاد کمالگرایی مادران با خوشبینی و خودکارآمدی دختران در یک نمونه دانشآموزی بود. روش پژوهش توصیفی و همبستگی و آزمودنیها شامل ۳۵۰ دانشآموز دختر مشغول به تحصیل شهر کرج در سال ۸۹-۸۸ و مادران آنها بود که به روش نمونهگیری تصادفی خوشهای انتخاب شدند. برای گردآوری اطلاعات از مقیاس خوشبینی جهتگیری زندگی شییر و همکاران (۱۹۹۴) و خودکارآمدی عمومی شرر و همکاران (۱۹۸۲) برای دختران و مقیاس کمالگرایی مثبت و منفی تریشورت و همکاران (۱۹۹۵) برای مادران آنها استفاده شد. برای تحلیل دادهها از روشهای تحلیل رگرسیون و همبستگی استفاده شد. یافتهها نشان داد که کمالگرایی مثبت با خودکارآمدی و خوشبینی همبستگی مثبت و کمالگرایی منفی با خودکارآمدی و خوشبینی همبستگی منفی دارد. بنابراین، کمالگرایی مثبت، انتظاراتی عقلانی و واقعگرایانه مطابق با امکانات و محدودیتها در فرد ایجاد میکند و به وسیله تقویت خود و افزایش عزّت نفس، خودکارآمدی، یکی از مؤلّفه& …
همچنین ببینید
فایل فرمول نویسی شده ی اکسل برای حل تاپسیس topsis
فایل فرمول نویسی شده ی اکسل برای حل تاپسیس topsis در این فایل اکسل شاخص …