جزوه کامل فصل سوم ریاضی علوم تجربی پایه یازدهمتابعتابع به عنوان مفهومی در ریاضیات، توسط گوتفرید لایبنیتس در سال ۱۶۹۴، با هدف توصیف یک کمیت در رابطه با یک منحنی مانند شیب یک نمودار در یک نقطه خاص به وجود آمد. امروزه به توابعی که توسط لایبنیز تعریف شدند، توابع مشتقپذیر میگوییم. واژه تابع بعدها توسط لئونارد اویلر در قرن هجدهم، برای توصیف یک گزاره یا فرمول شامل متغیرهای گوناگون مورد استفاده قرار گرفت، مانند f(x) = sin(x) + x3. در طی قرن نوزدهم، ریاضیدانان شروع به فرمول بندی تمام شاخههای ریاضی براساس نظریه مجموعهها کردند. وایراشتراس بیشتر خواهان به وجود آمدن حساب دیفرانسیل و انتگرال درعلم حساب بود تا در هندسه، یعنی بیشتر طرفدار تعریف اویلر بود. در ابتدا، ایده تابع ترجیحاً محدود شد. ژوزف فوریه مدعی بود که تمام توابع از سری فوریه پیروی میکنند در حالی که امروزه با گسترش تعریف توابع، ریاضیدانان توانستند به مطالعه توابعی در ریاضی بپردازند که که در سراسر دامنه خود پیوسته ولی در هیچ نقطهای مشتقپذیر نیستند این گونه توابع توسط وایراشترا …
برچسبتابع به عنوان مفهومی در ریاضیات جزوه فصل سوم ریاضی علوم تجربی پایه یازدهم جزوه کامل فصل سوم ریاضی علوم تجربی پایه یازدهم فصل سوم ریاضی عل
همچنین ببینید
حلالمسائل ریاضی ۱ آدامز
حلالمسائل ریاضی ۱ آدامز حلالمسائل ریاضی ۱ آدامز زبان انگلیسی ۳۵۶ صفحه … دریافت …