خانه / علوم انسانی / دانلود فایل پی دی اف کتاب روانشناسی رشد لورا برک با لینک مستقیم

دانلود فایل پی دی اف کتاب روانشناسی رشد لورا برک با لینک مستقیم

دانلود کتاب روانشناسی رشد بر اساس  روانشناسی رشد کودک لورا برک به همراه

دانلود خلاصه جزوه  روانشناسی رشد لورابرک به زبان فارسی

فرمت:شامل فایل PDF  کیفیت مناسب

در این جزوه تمامی موارد مربوط به مباحث مطرح شده در حوزه رشد به طور کامل آورده شده است.

 

 **** دانلود فایل ها با لینک مستقیم ****

درباره ی کتاب روانشناسی رشد لورا برک

پژوهش درباره رشد انسان، تلاش نسبتاً جدیدی است. تحقیقات درباره رشد بزرگسالی، پیری و تغییر در روند زندگی در دهه ۱۹۶۰ تا ۱۹۷۰ پایدار شدند اما گمانه زنی ها درباره اینکه چگونه افراد رشد و تغییر می کنند قرنها وجود داشته اند. هنگامی که این گمانه زنی ها با پژوهش ترکیب شدند، به ساختن نظریه های رشد الهام بخشیدند.

لورا برک نویسنده کتاب “روانشناسی رشد” پژوهشگری سرشناس در آمریکاست و بسیاری از روان شناسان، هنگام بحث درباره مطالب مربوط به رشد، از آثار او به عنوان مرجع نام می برند. او سبک نگارش دلنشینی دارد که خواننده را جذب خود می نماید. کتاب حاضر که نام اصلی آن “رشد در گستره عمر” است در دانشگاه‌های ایران با عنوان روانشناسی رشد تدریس می شود و در دو جلد ترجمه شده است.

این کتاب دارای ساختاری زمانی است. کتاب با فصل مقدماتی شروع می شود که تاریخچه این رشته، نظریه های امروزی و راهبردی، پژوهشی را شرح می دهد. دو فصل بعدی درباره مبانی رشد هستند. فصل دوم، مروری کلی بر بسترهای زیستی و محیطی را در بحث یکپارچه ای درباره تاثیرات چند جنبه های رشد، ترکیب می کند. فصل سوم به رشد پیش از تولد، تولد، و نوزادان اختصاص یافته است.

خوانندگان با داشتن این مبنا، آماده می شوند تا هفت دوره سنی را دقیق تر مطالعه کنند. نوباوگی و نو پایی (فصل ۴، ۵و ۶)، اوایل کودکی (فصل ۷ و۸ )، اواسط کودکی (فصل ۹ و۱۰)، نوجوانی (فصل ۱۱ و ۱۲)، اوایل بزرگسالی (فصل ۱۳ و ۱۴)، میانسالی (فصل ۱۵ و ۱۶) و اواخر بزرگسالی (فصل ۱۷ و ۱۸). هر فصل، به رشد جسمانی، شناختی و رشد هیجانی و اجتماعی می پردازد. کتاب با فصلی درباره مرگ،‌ مردن و داغدیدگی خاتمه می یابد. (فصل ۱۹)

دانلود فایل ها با لینک مستقیم

درباره بورا برک

لورا برک استاد برجسته روانشناسی در دانشگاه ایالتی ایلینوی است، جایی که او بیش از سه دهه پیشرفت

انسانی را به دانشجویان مقطع کارشناسی و فارغ التحصیلان تدریس کرده است. او مدرک کارشناسی خود را در رشته روانشناسی از دانشگاه کالیفرنیا، برکلی، و مدرک کارشناسی ارشد و دکترای خود در زمینه پرورش کودک و روانشناسی آموزشی را از دانشگاه شیکاگو دریافت کرد. وی دانش پژوه مهمان در دانشگاه کرنل، دانشگاه UCLA (دانشگاهی در لسانجلس)، دانشگاه استنفورد و دانشگاه استرالیای جنوبی بوده است. برک در مورد تأثیرات محیط های مدرسه در پرورش کودکان، گسترش سخنرانی خصوصی و نقش بازی ساختگی، به طور گسترده منتشر کرده است. تحقیقاتش توسط اداره آموزش و پرورش و مؤسسه ملی سلامت کودکان و پیشرفت انسانی تأمین مالی شده است. او در بسیاری از مجلات برجسته، از جمله رشد کودک، روانشناسی تکاملی، فصلنامه مریل پالمر، مجله روانشناسی کودکان استثنایی، توسعه و روانپزشکی و فصل نامه تحقیقات اوایل کودکی نمایان شده است. مطالعات تجربی او توجه عمومی را به خود جلب کرده است که منجر به مشارکت در روانشناسی امروز و علمی آمریکا می شود. او همچنین در نسخه ی صبح روز ملی رادیو عمومی و در مجله والدین، زمان شکست انگیز و جذب خواننده مورد توجه قرار گرفته است.  برک به عنوان سردبیر پژوهشی کودکان، جوانان و ویرایشگر مشاور برای فصلنامه تحقیقات پیش دبستانی کمک کرده است. هم اکنون او سردبیر وابسته برای مجله ی آموزش شناختی و روانشناسی می باشد. او در جلدهای منتشر شده در زمینه ی رشد در دوران کودکی به طور مداوم سهیم بوده است و اخیرا فصل هایی را درباره اهمیت والدین، بازی های ساختگی و اعتماد به نفس و فرزند مهد کودک نوشته است. او همچنین مقاله ای را درباره ی رشد اجتماعی کودک نوشته است: همراه دایره المعارف؛ مقاله در مورد Vygotsky برای دایره المعارف شناختی و فصل داستان سرایی به عنوان راه های تدریس برای بیان تجربه: مذاکرات حائز اهمیت از مؤسسه ملی آموزش روانشناسی (انجمن روانشناسی). او نویسنده ی فصل بعدی بازی ساختگی و عزت نفس و در کتاب بازی در دوران کودکی است. کتاب های برک عبارتند از: سخنرانی خصوصی: از تعامل اجتماعی تا خود مختاری؛ چارچوب یادگیری کودکان: Vygotsky و آموزش در دوران کودکی؛ چشم انداز توسعه: سرود خواندن؛ و مجوز برای یادگیری نشاط آمیز در مهد کودک: ارائه شواهد. او علاوه بر بررسی افزایش طول عمر، نویسنده متون پرفروش کودکان و نوزادان، بچه ها و نوجوانان و توسعه از طریق افزایش طول عمر منتشر شده توسط پیرسون است. کتاب او برای والدین و معلمان، ذهن کودکان را بیدار می کند: چگونه والدین و معلمان می توانند تفاوت ایجاد کنند. برک در کار کردن برای انگیزه کودکان فعال است. علاوه بر خدمات او در جامعه مجازی، او عضو هیئت مدیره ملی و هیئت مشاور شیکاگو برای شروع موفقیت، و عضو یک سازمان غیر انتفاعی است که مداخله ی سوادآموزی متمرکز را به هزاران کودک پیش دبستانی کم درآمد در سراسر ایالات متحده اعمال می کند و از دانشجویان در دانشکده ها و دانشگاه ها به عنوان مدرس استفاده می کنند. برک یکی از اعضای انجمن روانشناسی آمریکا، بخش ۷: روانشناسی رشد است

سرفصل ها ی مباحث کتاب روانشناسی رشد لورابرک 

– نظریه و پژوهش در رشد انسان. شامل مباحث : تاریخچه، نظریه و راهبر های پژوهشی
مبانی رشد. شامل مباحث : مبانی زیستی و محیطی – رشد پیش از تولد و نوزاد
– نوباوگی و نوپایی : دو سال اول زندگی. شامل مباحث : رشد جسمانی در نوباوگی و نوپایی ، رشد شناختی در نوباوگی و نوپایی ، رشد هیجانی و اجتماعی در نوباوگی و نوپایی.
– اوایل کودکی : ۲ تا ۶ سالگی. شامل مباحث : رشد جسمانی و شناختی در اوایل کودکی ، رشد هیجانی و اجتماعی در اوایل کودکی .
-اواسط کودکی : ۶ تا ۱۱ سالگی. شامل مباحث : رشد جسمانی و شناختی در اواسط کودکی ، رشد هیجانی و اجتماعی در اواسط کودکی

درباره ی digibartar

همچنین ببینید

فایل فرمول نویسی شده ی اکسل برای حل تاپسیس topsis

فایل فرمول نویسی شده ی اکسل برای حل تاپسیس topsis در این فایل اکسل شاخص …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *